end
Sprievodca
Prostredný hrot
Prostredný hrot (2440) je najvyšším vrcholom v rázsoche vybiehajúcej zo Širokej veže. Na JV je ohraničený Sedlom pred Prostredným, na SZ pokračuje na Malý hrot a Sedlo za Prostredným.
Východisko: Hrebienok, Zamkovského chata, Teryho chata, Zbojnícka chata
1. Z Malej Studenej doliny
Čas: 3 h (od Zamkovského chaty)
Obtiažnosť: I
Atraktivita: +++

Vystupujeme po zelenej značke hore Malou Studenou dolinou. Zhruba v úrovni Chmúrnej veže značku opustíme, prekročíme potok tečúci dnom doliny stúpame pomerne strmo po sutinovom kuželi, spočiatku riedko porastenom kosodrevinou a trávou. Kužeľ ústi do rokliny, v závere ktorej je výšvih rozdeľujúci ju na dve vetvy. Ľavou z nich ho prekonáme. Pokračujeme hore strmými platňami, z ktorých postupne zabočíme doprava na príkre trávy. V úvodnej skalnatej časti výstupu by sa malo nachádzať niekoľko zlanovacích borhákov. Ďalší postup smeruje pravou časťou žľabu do Sedla pred Prostredným, ktoré už vidíme nad sebou. Z tohto miesta pokračujeme k vrcholu, zväčša na strane Veľkej Studenej doliny pomedzi množstvo vetviacich sa rebier. Na vrchol vystúpime ľahkými skalami.
2. Dubkeho lávkou
Čas: 3 h (od Teryho chaty)
Obtiažnosť: II-III
Atraktivita: +++

Opisovaná cesta je veľmi pekná, zároveň však orientačne náročná a miestami dosť ťažká. Niektoré partie majú horolezecký charakter.
Do Dolinky pod Sedielkom sa dostaneme buď spod Pfinnovej kopy, alebo spod Žltej steny. V oboch prípadoch najprv kráčame po zelenej značke. Za masívom Žltej steny sa tiahne smerom k jej vrcholu žľab. Necháme sa ním viesť až kým nedosiahneme Štrbinu za Žltou stenou. Odtiaľto sa pustíme po ostrom hrebeni (koni) smerom k Prostrednému hrotu, ústiacom na stúpajúcu sutinovú rampu zvanú Dubkeho lávka. Po nej ľahko vystúpime takmer až na Sedlo za Prostredným. Ešte pred tým než ho dosiahneme zbadáme dlhý, strmý, sutinový kuloár, tiahnuci sa smerom k Vyšnej štrbine v Prostrednom. Jeho pravou časťou (po skalách) dosiahneme Vyšnú štrbinu v Prostrednom. Odtiaľto môžeme alebo pokračovať rozlámaným hrebeňom na vrchol Prostredného hrotu (zlá skala, slabé možnosti istenia), alebo zísť asi 50 m žľabom na stranu Veľkej Studenej doliny a následne zahnúť doľava po stúpajúcej úzkej, ale pohodlnej lávke do južného svahu vrcholu. Ľahkými skalami na vrchol.

5. Z Veľkej Studenej doliny
Čas: 3½ h (z Hrebienku)
Obtiažnosť: III
Atraktivita: +

Z Veľkej Studenej doliny, neďaleko za miestom kde modrá značka prechádza po mostíku potok, sa dvíha roklina smerom k Malému hrotu (spoznáme ho podľa charakteristických majestátnych platní, v ďalšom opise sa na ňu budeme odvolávať ako na roklinu A). Ňou postupujeme až k miestu, kde sa 50 m vysokým prahom vpravo pripája roklina B, spadajúca z Vyšnej štrbiny v Prostrednom (štrbina medzi Malým hrotom a Prostredným hrotom). Ústie je zle viditeľné, lebo rokliny A a B oddeľuje južný pilier Malého hrotu. Pokračujeme v pôvodnom smere roklinou A nad úroveň prahu a tu rozoznáme vpravo ubiehajúcu, asi 35m dlhú rímsu, ktorá končí v malom sedielku. Po nej asi do dvoch tretín, a potom po veľmi lámavej strmej skale a cez previs na dobré stanovište. Ďalej rímsou. Nakoniec vodorovným traverzom, presúvajúc sa cez hladkú platňu na spomínané sedielko. Tu sa ťažkosti končia. Zo sedielka 10m ľahko dolu na dno rokliny B, ktorou vystupujeme nahor. Cca 50m pod Vyšnou štrbinou v Prostrednom uhneme doprava po úzkej ale pohodlnej lávke. Sledujeme ju do J svahov vrcholu a ľahkými skalami vystúpime na Prostredný hrot.
Prechod z rokliny A do B je najťažšie miesto výstupu. Potiaže sú sústredené na vzdialenosti jednej lanovej dĺžky a sú klasifikované obtiažnosťou III UIAA.

6. Do Sedla za Prostredným
Čas: 3 h (z Hrebienku)
Obtiažnosť: CH
Atraktivita: +

Začiatok je rovnaký ako v ceste 5. Neodbočujeme však doprava po rímse, ale pokračujeme priamo hore bez ťažkostí dnom rokliny A. Túto výstupovú trasu volíme skôr v období keď je roklina vyplnená firnom. V lete je to nepríjemný výstup na suti. Zo Sedla za Prostredným môžeme alebo pokračovať na Žltú vežu po ceste č. 4, alebo kúsok zostúpiť na stranu Malej Studenej doliny a napojiť sa na cestu 2 na Prostredný hrot.
1. Prostredný hrot, pohľad z Malej Studenej doliny
2. Prostredný hrot, pohľad od Baranieho sedla
3. Prostredný hrot, pohľad z Lomnického sedla
4. Prostredný hrot, pohľad zo Slavkovského štítu. Autor fotografie: Martin Černička. (http://www.terminus.sk/~dedo)
5. Žltá stena a hrebeň na Dubkeho lávku. Pohľad zo Širokej veže.